חדש בסטאדיס! חוגי העשרה בספרדית לדוברי מתמטיקה. לחצו כאן
חזור

2 שקל חדש

מה ההיגיון הכלכלי במציאת מטבע חדש כמו 2 שקל שזה לא היה לפני מספר שנים ומה ההיגיון מלשנות השטר כמו השטרות החדשות מכל הסוגים 20 50 100 200 ולמה לא לעשות שטר בשווי 500 או 1000 אי זה משפיע על הפעחלות הכלכלית 

תגובות

היי פאדי,


אני ממש לא הבנתי את השאלה שלך (גם לא ברור לי לאיזה קורס זה מתקשר). 
אנא תפרט.

אהלן ניר 


השאלה קשורה לקורס מאקרו ... לפני מספר שנים היתה החלטה של הבנק המרכזי לעשות מטבע חדש בשווי 2 שקל והאשלה היא איך זה משפיע על כמות הכסף ועל בסיס הכסף ועל הפעילות המאקרו כלכלית של המדינה האם זה מחזק מטבע מקומי ומקטין מאזן מסחרי מקטין אינפלציה ומגדיל אבטלה או לא יודע מה? בגדול למה מחליט הבנק המרכזי יחד עם המדינה בפעילות מאקרו-פוליטית/כלכלית לעשות מטבע חדש בשווי חדש או פשוט לשנות צורה של מטבע קיים 20 ש"ח מירוק לאדום למשל .. לא מחפש תשובה פוליטית או פסיכולוגית כידוע כלכלה קשורה בהכל אבל מחפש תשובה כלכלית של איך זה משפיע על מדינה ויתר העולם ? מה הפוטינציאל לעשות זאת בכלל ?


תודה מראש ניר 

היי פאדי,


להחלפה של שטרות הכסף (מירוק לאדום נגיד) אין השפעה ישירה על כמות הכסף. בסופו של דבר אם החלפת את כל השטרות הירוקים בשטרות אדומים זה לא משנה את בסיס הכסף (שנקבע ע"י הבנק המרכזי). הסיבה שמידי פעם מחליפים שטרות היא כי ככל שעובר הזמן מתפתחות טכנולוגיות מתקדמות ואמינות יותר לייצור שטרות אמינים שמתבלים בקצב נמוך ויותר וגם שקשה לזייף.