חדש בסטאדיס! חוגי העשרה בספרדית לדוברי מתמטיקה. לחצו כאן
חזור

פק"ל חדוא 2ת- שאלה 41

היי חן בפקל חדוא 2ת שאלה 41 אתה פותר שאלה בה מבקשים לחשב אינטגרל משטחי סוג 2 על הרוטור. הצגת בסרטון 3 דרכי פתרון, בדרך האחרונה סטוקס קורס להיות גרין וככה קל יותר לחשב. כמה דברים שרציתי לשאול:


1) בשביל לעבור מהתחום שהוא חצי ספרה עליונה לדיסקה ברדיוס 1 אנחנו חייבים לנמק בעזרת מסקנה ממשפט סטוקס נכון? כלומר שהמשטח חלק למקוטעין והעקום שהוא השפה שלו חלק ושלF שייך לC1 ולכן האינטגרל זהה לכל משטח חלק למקוטעין בעל אותה שפה ונורמל בכיוון החיובי?


2) בצורה שבה פתרת בדרך האחרונה זה הרגיש לי קצת מחוץ לקונטקסט של השאלה ורציתי לדעת אם הדרך לא אמורה להיות: סטוקס מתקיים ולכן מהמסקנה של סטוקס נבחר את הדסקה להיות משטח שהעקום הוא השפה שלו ולכן סטוקס קורס להיות גרין כלומר הרוטור הוא (QX-PY,משהו,משהו) והנורמל הוא (0,0,1) ולכן אינטגרל משטחי סוג 2 על הרוטור שווה לאינטגרל הכפול של QX-PY? כלומר, צריך לנמק את כל זה כדי שיהיה קשור לשאלה אותה נשאלנו נכון? 

תגובות

אהלן עידו,


התשובה הקצרה היא: כן וכן :)


אתה צודק גם ב- 1) וגם ב- 2), מכיוון שחרגנו מהזמן לשיעור לא הצגתי את כל הנימוקים בדרך האחרונה.


ההערה לגמרי במקום, תודה!


חן

ורק אחדד ואוסיף במחשבה שניה כי אני לא מכיר "מסקנה" ממשפט סטוקס, אלא פשוט משפט סטוקס עצמו כבר אומר לנו שאין תלות בבחירת המשטח לשפתו:


הרי אם האינטגרל הקווי על גבי עקום C שווה לאינטגרל המשטחי על גבי משטח S כלשהו, אזי זה כבר אומר לנו שאנחנו יכולים לבחור כל משטח S (כמובן חלק למקוטעין וכו' וכו' כל התנאים של המשפט) כך ש- C היא שפתו.


מקווה שמובן!


חן